Thursday 24 March 2011

TERKENANG ZAMAN KECIK

                   Zaman kecil ? hmm , amat menyeronnokkan bagi seseorang budak kecik yg masih kecik ,  tpy aku sudah besar , hanya boleh mengenang zaman or kisah silam ku semasa kecil sambil ketawa n kadang2 sedih gak . hahaha . teringat mse aku tinggal di flat taman tun aminah . :') . kisahnya begini , ketika aku sedang pergy ke rumah jiran untuk mengaji , dalam onway nk pergy uma mengaji tu , ttbe ada suara sumbang datang dr sebuah rumah . aku pon pergy lah umah tu ngn budak2 mengaji ny , sekly tengok je . hahaha . makcik2 tengah melalak n joget .  , pecah perot aku dibuatnya . sekly makcik tu  sedar,die kejarnye kitteorg . haha . kelam-kabut aku lari . kahakhah !  
                               Tapi , kenangan itu hanyalah tinggal sejarah dalam hidupku .:') . HAHA . rindu giler ngn geng2 mengaji ^^ . n selalu kiteorg keluar mlm n main tanglong rmy2 kat bawah flat . haha . dah lah mlm2 kat flat tu gelap , biler pasang tanglong je . amik KAU , meriah 1 flat . hahaha . 
                   SEtibanya aku pindah ke taman universiti , segala keseronakan n kenangan zaman ku di sini semasa kecil kian merosot . dekat sini aku x bnyk bergaul ngn dak2 . tpy , biler lama2 , adalah kawan2 . TPY X SEhebat kawan di taman tun aminah . n biler kat sini , aku bru tau care2 nk main guli , hahaha . sbb kat flat sne x ada pasir . time aku nk pergy main lawan guli , aku hanya bawak 5 biji sahaja . biler balik . amik kau ! kiri kanan penuh dengan guli . tpy yg x bestnye . balik je mak aku bising~~~ hahaha . x tau nk taruk guli dekat mana~~~dah potpet2 . --' . hahaha . bnyk kenangan aku , tpi aku lupeee~~ --' . haisss . :')
               

No comments:

Post a Comment